Min dag.

Vaknade redan vid åtta i morse. Klev då ur sängen för att laga den sedvanliga gröten. Har i en dryg månads tid ätit samma frukost varje dag. Havre/quinoagröt med 1msk krossat linfrö. Till det 1msk flytande honung och laktosfri mjölk.
Använder mig av laktosfri mjölk för att i den finns det inget mjölksocker vilket gör att den är bättre för oss diabetiker att dricka än den vanliga mjölken.
Sedan lät jag maten smälta en stund och väntade på att blodsockret skulle gå upp på 7-8 så att jag skulle kunna ge mig ut på en promenad. Var ute i ungefär en timme, hittade masssa roliga vägar att undersöka. Ska se om jag hinner undersöka någon till i morgon.
Sedan var det lunch, den här gången blev det lite stekta ägg och bacon till det lite haricoverts.

Nu till middag gjorde jag köttfärssås som sambon hade spagetti till medan jag valde att ha quinoa. Till det blev det massor med rå blomkål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0