Nya mål, nytt liv!



 

Jag har precis suttit och läst massa olika bloggar om träning och känner att jag verkligen måste ta tag i det här nu. Har aldrig tidigare vägt så mycket som jag idag väger, har aldrig tidigare vart i närheten av 80kg.

Nu är mitt mål innan sommaren 75kg, och innan Usa resan är målet 70kg.

174cm och 70-75kg känns okej, 174cm och 80kg känns absolut inte okej.

 

Ska verkligen försöka äta ordentligt, nyttigt och med jämna mellanrum. Måste verkligen fixa det här. Det är runt 20 veckor till Usa, om vi tar oss dit (vilket vi verkligen hoppas på att vi gör). Det innebär 0.5-1kg i veckan, det borde jag klara om jag skärper mig nu, mycket motion och bra mat.

 

Vill kunna gå på stranden utan att skämmas i sommar, slippa dölja de delar jag inte är nöjd med (magen framför allt). Vill kunna gå i kjol och linne utan att skämmas, vill trivas i de kläderna. Jag vill kunna ha en 38 utan problem igen, visst axlarna ställer till med mycket där. Jag har enorma axlar, men de får jag försöka att inte tänka på.

Sluta äta massa onyttigt som jag verkligen inte behöver.  Ha mycket frukt med till jobbet och äta ordentligt innan jobbet. Försöka låta bli snabbmaten, det är svårt då det finns nära till hands på jobbet. Men jag får ha annat med mig så som frukt och mackor.

 

Jag har fortfarande som mål att kunna både hjula och slå en handvolt i slutet av sommaren. Därmed måste jag få bra kondition och bli smidig och stark i kroppen. Se till att verkligen ta mig iväg till gymmen en till två gånger i veckan. Även Stefan vill börja gymma varje vecka, riktigt roligt att kunna göra det tillsammans.

 

I morgon börjar mitt nya liv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0