Whiiiie!!

Blev nästan lite nervös igår när hon ringde. Hon sa att hon gärna ville prata med mig en gång till. En gång till? det var bara en vecka sedan jag var där på den första arbetsintervjun, nu ska jag dit på en ny. Det lät precis som att hon hade plockat ut 4-5 stycken som det stod mellan och ville se om jag hade något speciellt som kunde ge mig den platsen.
 
Jag kommer dit, så nervös jag var då var enormt länge sedan jag var. Kändes ungefär som den gången jag red Seb i ölandsmästerskapen. Lite nervös är det bra att vara, men jag brukar aldrig bli så nervös.
Men jag kommer dit och nervös som jag är märker jag inte ens att Danne sitter i hörnet bakom där jag står och äter.

Jag får sätta mig ned och vänta en stund, dom hade mycket att göra just när jag kom. Jag skulle vara där klockan fyra men fick vänta till tio över. Tackvare väntan blev nervositeten hade absolut inte minskat.
Men jag fick gå in i det lilla rummet bakom dörren, precis samma rum som sist. Hon vet om precis allt som hände på Burger King och varför jag blev uppsagd där. Det enda hon skulle höra om var så att jag var med på hennes krav. Man hade en timme på sig att städa efter stängning och var man inte klar efter en timme får man jobba obetalt. Vilket jag är helt på det klara med, det handlar bara om att planera sitt arbete.
Sedan satt hon tyst en stund och sa plötsligt "vad bra, då har jag jobb åt dig", det tog en stund innan jag verkligen förstod vad hon sa. Men tillslut föll polletten ned och jag insåg att JAG HAR FÅTT ETT JOBB!! Ida är inte längre arbetslös, Ida har fått ett jobb hon kommer älska. Ett jobb där hon kommer trivas och få umgås med människor.

Just i det ögonblicket hade jag mer än gärna velat skrika ut min glädje, hoppa, studsa och göra massor av sådana där handvolter som jag ska lära mig nu i sommar. Jag tror att det kommer bli kanon, Ellie nu finns det inte längre något som hindrar oss. Nu drar vi!!

Så nu vänner, i sommar kommer Ida stå på torget i Nybro och sälja hamburgare. För Ida har fått jobb på Sibylla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0