Barnvisor

Jag har garanterat fått ett ryck.
Men jag har sjungit massa barnvisor den senaste timmen. Sjukt skoj.




Vi gick in i en affär, sa god dag vad har ni här?
Kan man möjligtvis köpa sej vantar här?
Nej tyvärr, nej tyvärr.
För detta är en liten klappa-händer-affär,
klappa-händer-affär, klappa-händer-affär.
Detta är en liten klappa-händer-affär,
Klapp i händer är det enda vi säljer här.

* Kan man möjligtvis köpa sej stövlar här? (en liten stamp-i-golvet-affär)
* Kan man möjligtvis köpa en näsduk här? (En liten håll-för-näsan-affär)
* Kan man möjligtvis köpa ett läppstift här? (En liten spel-på-läppen-affär)
* Kan man möjligtvis köpa en mössa här? (En liten skaka-huvet-affär)
* Kan man möjligtvis köpa kalsonger här? (En liten vipp-på-rumpan-affär)



Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt i en bil.
Han var rätt tjock och fet och blåste i trumpet.
Men bilen var för trång och svansen var så lång.
Så den fick ligga på ett flak där bak.
Tut tut!



Jag är en liten undelat
som får så dåligt med mat
för de jag bor hos,
för de jag bor hos
de är så snåla
de ger mig frön varenda da
fast de vill jag inte ha
för jag vill hellre,
för jag ville hellre ha coca cola och glass.



Här kommer lille Ludde håhåjaja
bärandes på sin kudde håhåjaja
här kommer Luddes mamma håhåjaja
bärandes på det samma håhåjaja



januari börjar året
februari kommer näst
mars april har knopp i håret
maj och juni blommar mest
juli augusti och september härlig sommar är det då
men oktober och november och december är så grå.



Dansa min docka
medans du är unger
För när du blir gammal
blir du så tunger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0