Fredag.

Igår köptes det grill, synd bara att det regnar idag. Jag har även fått tiderna för jobb hela Juli och första veckan i Augusti. Det känns bra, massa jobb. Dock har jag bara möjlighet att gå på strand den 5/7, 19/7 och den 2/8 (om vi ska gå på söndagar vill säga).
Som det är nu lutar det åt Tysklandsresa den 4/7 ska ringa och höra med gårdbybuss och se vad för platser som finns kvar och om de kör förbi Nybro eller om vi sk bo hos mamma och pappa.

Även idag blir det en sväng till Kalmar. Först måste jag förbi Trekanten och hämta mina stövlar, har inte haft råd att lösa ut dom fören nu när skattepengarna kom. Så dom ska hämtas och ställas in i skåpet bland alla andra hästkläder. Måste säga att jag saknar det inte ens, det är riktigt skönt att vara hästlös och inte ha några som helst krav. Jag har fortfarande möjlighet att komma hem till Malin någon gång om jag känner för det, men som det ser ut nu så skippar jag det.
Jag har massa annat jag vill hinna med i sommar och inte ägna all fritid åt hästande. Se om jag kan hinna ligga på stranden n sväng, få lite färg och ja umgås med kompisar, festa och ja, jag vill göra allt förutom att hänga i stallet jämt.

Idag blir det även laptop köp. Drar jag iväg som volontär nu i ett år så behövs en laptop för att kunna kommunicera med omvärlden. Hittade en vettig på MediaMarkt igår, ska gå förbi Elgiganten, NetOnNet, Siba och OnOff idag och se vad de har för allternativ innan jag bestämmer mig bara.

Sofie har nu i veckan hunnit ta studenten, så grattis till henne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0