12 Maj 2008 - New Jersey

Idag var det den första riktiga dagen i New Jersey, jagh atar redan stället. Idag skulle alla fyra passhästarna köras Dido, Adored, Prize och N&N. Alla var pigga och glada attäntligen få springa ordentligt och jag förstår dom. Dom har stått still sedan de åkte från sunshiine meadows i Florida.
Lagom när Ronny skulle ut med den första hästen öppnade sig himlen, det började regna och inte lite heller. Amerikaner brukar aldrig köra sina hästar i regn men våra var tvugna att gå idag. Dom kunde inte stå en dag till, det hade aldrig fungerat. Jag tycker att svenskar är löjliga när det regnar, men amerikaner är betydligt mycket värre.

Pratade en hel del med Kenta idag, han är jätte rolig att disskutera olika saker med. Vi har väldigt lika tycken om det mesta monté är en av sakerna.

Jag saknar verkligen hästarna i Sverige, här i Usa får man verkligen passa sig. Antingen bits dom eller så sparkas dom. N&N får man jaga fyra varv i boxen innan man får tag på honom.

Idag fick jag efter mycket om och men tag i Loppan och Nicole. Jag var tvungen att på något sätt få tag ilite mat. Jag träffade på dom i koridoren på övervåningen, dom höll på att tömma sina rum för tydligen hade de fått massa insekter i sina rum. Så de skulle slänga allt som inte kunde tvättas. Så det första vi gjorde var att köra iväg deras kläder till kemtvätt och efter det åkte vi en sväng till Wal*mart, där köpte jag mig ett par jeans, några t-shirts och ett par gympapjux. Mina converce har börjat ge upp, så det är på tiden att slänga dom nu.



(1) Nicole rensar sitt rum.
(2) Loppan rensar sitt rum
(3) Nicole på kemtvätten



(1) Nicole och Loppan på väg mot Wal*Mart
(2) t-shirtsen jag köpte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0