6 Maj - 3008 - Florida

Idag åkte Vega hem, kommer sakna henne. Det var en av få hästar jag tyckte om här. Resten är inte alls vidare snälla, dem bits, sparkas och allmänt tjurar. Nobell Prize är dock sjukt söt men har någonting på gång hela tiden. Där får man verkligen passa sig om man inte vill ha ett bett i ryggen.

Idag tog det lite längre tid med "efter-skötseln" jag tog rakapparaten och rakade hästarnas hovskägg, nacken och öronen. Dem måste vara fina nu innan dem åker till Meadowlands på Fredag.

Är på tok för varmt för att jobba i den här värmen, jag förstår verkligen varför de flyttar hästarna nu när värmen börjar komma på allvar. Har levt på panodil och dexofen hela dagen, trivs inte alls i den här värmen.

På eftermiddagen fick Jossan och jag tag i Arnold. Han lovade att skjutsa oss till Publix i morgon så vi kunde fålite mat sista dagarna.

Just nu ser jag verkligen inte fram emot resan på fredag. Det kommer bli ca 260 mil i lastbil. Känns som att det bara är jag och drunkin´ Bo kvar. Som det ser ut nu ska jag åka med honom i släpet hos hästarna.

 



Jag kan inte säga att duscharna är det fräschaste jag stått i, men jag har inte haft så mycket val. Man hittar allt möjligt konstigt här. Både kackelackor och ödlor, även andra små konstiga djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0