Blir rädd av vad jag ser.

Jag har kollat runt på lite bilder både på bilddagboken och på facebook och blir rädd. Jag brukar absolut inte bry mig om hur folk ser ut och hur breda de är. Men vissa fall skrämmer mig verkligen. Man ser en bild som togs för över ett år sedan på en person med snygg kropp ett år senare ser denne ut som ett fläskberg. Jag blir rädd, tänk om jag själv hamnar i den cirklen, jag vet att jag har gått upp i vikt och att jag är lite små rund. Absolut inte fet, men rund.
Jag gör vad jag kan för att bli av med det, men dte är inte det lätaste att gå ned i vikt när man är diabetiker, jag tänker inte göra som många och ta mindre insulin bara för att g¨ned i vikt. Det är farligt, jag försöker istället röra på mig så mycket som möjligt.

Men jag blir rädd av att folk verkligen låter det gå så här långt. Blir rädd för att själv va den "drabbade".


(1) Februari 2007 (68kg)
(2)  November 2008 (+ 7-10kg)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Det är ett ständigt gissel att hålla koll på vikten och så fort man tränar blir man låg och får äta en massa.

Jag väger väl runt 78 kilo nu, men är ju 180cm lång då så det är okej. Även om jag skulle vilja ligga på 70. Har varit både skitsmal och ganska rund i mitt liv. Tack vare diabetesen gick jag ner till 40 kilo när jag var 165 cm, innan jag fick diagnosen då. Sen gick jag snart upp igen. Kul att hitta en diabetesblogg såhär. ^^ Känner Linda som skriver attlevameddiabetes.blogg.se. Gjorde hennes design..

Iaf..!

Ha det bra.

2009-03-11 @ 20:46:32
URL: http://www.foxinabox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0