Blodsockermätare.

Var hos diabetessköterskan idag och efter det på ögonmottagningen. Mitt HbA1c har verkligen förbättrat sig nu sedan jag började ha kontroll över mina värden. 5.2 låg jag på, helt perfect. Nu ska jag bara försöka hålla det där oxå.
Jag fick två nya blodsocker mätare, en likadan som jag hade innan (den som avled) och en ny. Att jag fick en likadansom jag hade tidigare var för att jag behövde ha en mätare som även kan mäta ketoner och just den mätaren är den enda som kan mäta både ketoner och blodsocker.

Idag fick jag en OneTuch UltaEasy. Jag stod ocj valde mellan ev svart, rosa eller grön. Den svarta var ful då var det bara den rosa och den gröna kvar och som många vet är jag inte så mycket för rosa. Så det fick  helt enkelt bli en grön.


Träffade även min mamma som hade hittat lite utav mina gamla blodsockermätare hemma. Vad ska man säga? Jag har ett gäng upptäckte jag. Har fått hem några av dom på posten och fått testa dom innan dom kom ut på marknaden. Men trivdes aldrig ordentligt med dom.


Längrtar dock till nästa vecka då EveryX3n ska komma på posten. Dom var tjuriga här i Kalmar så jag fick inte ut någon sådan så jag ringde kundtjänst och mejlade sedan över personuppgifter och "bevis" på att jag är diabetiker. Det blev en bild på ett gammat recept och på min pump utrustning. Så den ska komma på posten i nästa vecka  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0