9 Maj 2008 - Noth Carolina

Nu har jag vart här i en vecka och jag trivs fortfarande inte. Jossan åker hem till Sverige idag medan jag tar och ger mig av mot New Jersey i en lastbil. Det kommer bli en resa på ungefär 260 mil, vilket är en bra bit.Jag hade tur som slipper sitta i släpet utan får istället sitta i kupén tillsammans med föraren.
Han var grymt lätt att prata med, kroppsspråk är mycket bra om man inte kan framföra det man vill på ett annat språk. Jag kunde förklara vad för bil jag körde hur jag bodde och hästarna jag har hand om. Chaufören heter för övrigt Peter och är polospelare påf ritiden. Sjukt coolt. Peter kunde endast två svecka ord, det var In och Ut.

Vi åkte genom Florida och vidare mot North Carolina första dagen. Resan gick ganska bra förutom att Gleason tyckte att hönätet hängde i lagom klätterhöjd och ja han satte fast sig i hönätet så vi fick lov att skära loss honom. Det gick bra han fick bara ett skrapsår i ansiktet och ett på ena frambenet. Annars klarade han sig bra, dock fick han åka utan hönät resten av vägen. Just det DIdo tyckte att gallret som var fönstret var ivägen (fönstret var öppet med ett galler för så att hästarna får lite luft) Så hon fick på något sätt ned gallret och tyckte mycket bättre om att stoppa ut huvudet mitt i vägen med lastbilar och massa konstiga fordon som körde om.

Vi stannade under natten i North Carolina på ett ställe som heter Circle Farm. Vi stannade framför allt för hästarnas skull, så att de skulle få äta och dricka ordentligt. Själv fick jag tillbringa min natt på en stenhård träbänk. Man fick göra det bästa utav situationen. Hade endast kudde med mig.

(1) Ekipaget jag åkte med

(2) De andra två ekipagen

(3) Peter som jag åkte med

 

(1) Framme på Circle Farm
(2) Min sovplats för natten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0