10 - 11 Maj 2008 - New Jersey

Vi var framme vid Meadowland vid fyra på efetrmiddagen. Alla hästarna verkade ha klarat resan bra, dom fick ganska omgående gå in och göra sig hemma stadda i sina nya boxar däe dom fick både mat och vatten.
Även jag blev installerad i mitt nya rum, som för övrigt är betydligt mindra än vad hästarnas boxar är. mitt rum består av fyra stycken stenväggar med något rostigt elementliknande längs ena kortsidan. På samma kortsida finns det ett fönster som det för övrigt är nät för. Detta för att mexikanarna inte ska slå in fönstren under nätterna.

Detta var första gången jag träffade Loppan och Nicole. Har man fördommar mot stockholmare så minskar dom inte direkt efter att ha träffat de här två människorna. När Ronny visade mig mitt rum talade han så fint om att här inne (en bit innan mitt rum) bor en mycket trevlig tjej. det visade sig senare att hon var änu mer stockholmare än de andra två. Det kom även fram att hon var Ronnys flickvän (minns dock inte vad hon hette).

Dagen efter att vi hade anlänt var det Söndag. Alltså hästarnas vilodag. Jag fick då promenera med Dido, Adored, Nobell och News. Visst det var ganska skönt att få sig några rejäla promenader innan jag åt frukost men det var nog det enda. Det tog mig nästan en timme att få in piss-märren Adored i boxen igen. Slutade med att jag med våld fick baka in kräket i boxen. Dom andra var jätte snälla idag.
Ronny och Kenta kom lite senare, dom hade ju ingen som tog hand om de resterande tre hästarna (Agury, Gleason och Bound) så Kenta får leka hästskötare ett tag tills dom hittar någon som kan ta hand om dom.

det var tävlingar idag så jag gick upp på läktaren för att se om det fanns något att äta och det fanns det. Det blev en kyckling med pommes. Det var riktigt gott om man bortser från att jag fick en halv jävla höna och inte en kyckling. åt kanske 1/4 innan jag var mätt. Men blev endå en liten kula jordgubbsglass till efterätt.



(1) Stallet
(2) Mitt rum
(3) Halv höna


(4) En liten kula glass


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0